
Gwarancja GoPro - Gdzie i jak zgłosić reklamację GoPro
Temat reklamacji nie jest dla nikogo przyjemny. Często wiążę się on z dosyć długim czasem na rozpatrzenie zgłoszenia i ewentualną naprawę lub wymianę zgłoszonego urządzenia. Jak to wygląda w przypadku sprzętu GoPro? Jak działa gwarancja GoPro, co obejmuje i jak z niej skorzystać? Tego dowiesz się w dzisiejszym wpisie. Zapraszamy!
Co obejmuje gwarancja GoPro
Kamery GoPro posiadają dwuletnią gwarancje producenta od momentu zakupu (w przypadku naszego sklepu GoHERO.pl niezależnie czy zakup jest na paragon czy fakturę, długość gwarancji jest taka sama - dwuletnia). Gwarancja obejmuje wszelkiego rodzaju wady fabryczne / produkcyjne produktów oraz akcesoriów. Takimi wadami są przykładowo (jeśli nie doszło do uszkodzenia mechanicznego): niedziałający ekran, mikrofon, czy też sama niewłączająca się kamera. Oczywiście potencjalnych usterek może być znacznie więcej, niemniej wymieniliśmy tylko kilka dla zobrazowania, więcej na ten temat znajdziesz w dokumentacji kamery dołączonej do opakowania lub na stronie producenta. Zawsze sugerujemy aby zachować paragon / fakturę, zrobić zdjęcie lub skan, aby mieć pewność, że tego ważnego dokumentu nie zgubimy. W przypadku wady produktu zgodnej z warunkami gwarancyjnymi GoPro, konsument ma prawo, według własnego uznania, do naprawy lub wymiany wadliwego produktu, chyba, że żądany środek naprawczy nie jest możliwy lub jest zbyt kosztowny w odniesieniu do innych (np. naprawa jest droższa niż wymiana na nowy egzemplarz). Jeżeli naprawa lub wymiana nie jest możliwa, konsumentowi przysługuje prawo do obniżenia ceny lub zwrotu środków. Zwrot dotyczy wyłącznie konsumentów w rozumieniu Ustawy lub jednoosobowe działalności gospodarcze.
Uszkodzenia wynikające z użytkowania, wypadku lub spowodowane naturalnym zużyciem nie są objęte gwarancją producenta. GoPro zrzeka się jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z przypadkowych lub wynikowych szkód spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem produktów lub ich komponentów. Gwarancja nie obejmuje utraty obudowy i szkód, jakie mogą wyniknąć z takiej utraty, a to z powodu ewentualnych błędów popełnionych przez użytkowników przy jej zamykaniu.
Gdzie zareklamować GoPro? Gdzie wysłać na gwarancję kamerę GoPro
Od września 2020 w Polsce nie ma już oficjalnego dystrybutora, ani wsparcia, czy też serwisu GoPro. Na dzień dzisiejszy tj. 27.12.2021 jest jeden dystrybutor zagraniczny, który obejmuje Europe, w tym też Polskę. Z tego też powodu wszelkiego rodzaju zgłoszenia gwarancyjne produktów GoPro należy realizować przez swojego sprzedawcę - czyli przykładowo zakupując produkt GoPro w naszym sklepie GoHERO.pl, aby go zareklamować, musisz skontaktować się z nami. Jeśli produkt został zakupiony w innym sklepie, np. w markecie z elektroniką, należy bezpośrednio w tym markecie złożyć zgłoszenie reklamacyjnie zgodnie z regulaminem tego sklepu. Czasami zdarza się tak (szczególnie w dużych marketach elektronicznych), że sprzedawca odsyła klienta do innej firmy celem reklamacji. Niestety najczęściej w ten sposób klienci są wprowadzani w błąd, przez który krążą bez celu z niesprawną kamerą. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć kamerę i odesłać ją do serwisu gwarancyjnego celem sprawdzenia jej. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie chcesz realizować gwarancji przez swojego sprzedawcę, możesz zrobić to bezpośrednio przez stronę producenta - gopro.com. Tam znajdziesz zakładkę Help, a w niej Contact Us.
Z racji tego jak proces reklamacji wygląda w Polsce, kamera kupiona poza naszym krajem nie posiada polskiej gwarancji - żaden autoryzowany sklep nie przyjmie takiej kamery, przez co pozostaje kontakt przez stronę gopro.com
Czas realizacji gwarancji
Czas trwania reklamacji produktu jest bardzo orientacyjny. W okresie przed pandemicznym zwykle reklamacje trwały do około 2 tygodni. Teraz, kiedy często w serwisach pracuje jednocześnie znacznie mniej osób, a wysyłane produkty paczkami, trafiają najpierw na kwarantanny, czas ten może się wydłużyć nawet do około 4 tygodni. W aktualnym momencie reklamując kamerę można szacować, że cały proces potrwa około 3-4 tygodnie. Czas ten też może się wydłużyć w przypadku większych sklepów elektronicznych, które często mają też swoje wewnętrzne procedury reklamacyjne oraz znacznie większą ilość aktywnych reklamacji, co może spowodować oczekiwanie w kolejce z powodu zbyt małej ilości pracowników pracujących jednocześnie, a zbyt dużej ilości zgłoszeń.
Podsumowanie
Gwarancja GoPro przeważnie trwa 2 lata od momentu zakupu. Istnieją niektóre produkty tego producenta (przeważnie uchwyty montażowe), które posiadają gwarancję wieczystą. Reklamacje dokonuje się przez swojego sprzedawcę lub bezpośrednio przez stronę producenta gopro.com. Czas trwania realizacji reklamacji może potrwać nawet do 3-4 tygodni. Gwarancja nie obejmuje wszelkiego rodzaju uszkodzeń mechanicznych powstałych w skutek nieprawidłowego korzystania z urządzeń lub uchwytów.
Hieronim Świątkowski Lublin Polska
Kilka dni temu zakupiłem kamerkę GoPro Hero 10 Black.Naładowałem baterie i filmowałem w rozdzielczości 4K 30 W.Państwa kamerka nagrywa wspaniale.Po wyczerpaniu baterii,podłączyłem do ładowania.Niestety bateria nie dała się naładować.W czasie ładowania kamerka sama się załączała pokazywała 0% ładowania i po chwili znów się wyłączała i tak cały czas.Do ładowania używałem kabla który był dołączony do kamerki.Zaniosłem kamerkę do marketu.Przyjęto mi reklamcję.Myślę,że jeśli to bateria,która padła to szybko oddadzą mi sprzęt,ponieważ jestem bardzo zachwycony jakością nagrań.Dlaczego padła bateria nie wiem,a może to coś innego?.Pozdrawiam serdecznie Hieronim.