Autoryzowany Sklep GoPro w Polsce

do kasy suma: 0,00 zł

GoPro zacina się / zawiesza się - Co zrobić?

0
GoPro zacina się / zawiesza się - Co zrobić?

GoPro zacina się / zawiesza się - co zrobić?

Bywają sytuację, w których wysokiej klasy kamera sportowa GoPro zawiesza się. Jak wiemy, nie jest to przyjemny temat, który niestety wiele osób spotyka. W takim razie w czym jest problem, że tak się dzieje? Dlaczego na różnego rodzaju testach GoPro działa wyśmienicie, a u mnie nie? Jak to naprawić? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w dzisiejszym wpisie. Zapraszamy. 

 

 

Najnowsza wersja oprogramowania

Pierwszym ważnym elementem, który pozwala pozbyć się niechcianych zacięć kamery, to najnowsze oprogramowanie kamery GoPro. Producent stara się na bieżąco udostępniać najnowsze uaktualnienia kamery, które często dodają nowe funkcje, jak i też naprawiają błędy. Dosłownie w 90% przypadków, sama aktualizacja kamery GoPro wystarcza, aby urządzenie zaczęło prawidłowo pracować. Są dwa sposoby na update kamery - przez aplikację mobilną GoPro Quik (czego nie polecamy), oraz manualnie z wykorzystaniem karty pamięci oraz komputera. Zdecydowanie stawiamy na drugą opcję, ze względu na samą jej stabilność. Podczas tego sposobu nie ma możliwości przerwania procesu przez czynniki zewnętrze, a co za tym idzie mamy niemal 100% pewność, że oprogramowanie zostanie prawidłowo zainstalowane. Ponadto producent zaleca wykonanie jego nawet dwukrotnie. Instrukcja jak kamerę zaktualizować lepszym sposobem poniżej:

 

Karta pamięci do GoPro

Drugim bardzo ważnym aspektem jest odpowiednia karta pamięci oraz prawidłowa jej obsługa. Spotykamy się z ogromną ilością klientów, którzy na zmianę korzystają z karty pamięci w telefonie oraz w kamerze, co jest ogromnym błędem, ponieważ każda karta pamięci ma swój wewnętrzny soft, któremu musimy wskazać w jakim formacie ma zapisywać pliki. Przykładowo telefon zapisuje pliki w formacie X, a GoPro w formacie Y, co sprawia, że możemy spotkać się z zawieszaniem kamery, błędnym zapisem plików, a nawet komunikatem SD Error

Kolejnym ważnym aspektem jest sama klasa zapisu karty pamięci. Jako, że GoPro filmuje w ogromnych rozdzielczościach, przy dużym bitrate, wykorzystywana karta powinna być wystarczająco szybka, aby nadążała zapisywać informacje, które wysyła jej kamera. W przypadku GoPro rekomendowanymi pamięciami są karty klasy U3 - najlepiej firmy Sandisk w wersji Extreme lub Extreme Pro. Wolniejsze karty klasy 10, 8, 6 i niżej spowodują zawieszanie się kamery, błędnie zapisywane pliki lub komunikat SD Error. 

Ważne jest aby przed użyciem każdą nową kartę pamięci sformatować za pomocą kamery, tak aby wiedziała w jakim formacie zapisywać pliki. Tyczy to się również kart, które były używane w innych urządzeniach - przykładowo jeśli wyciągamy kartę z telefonu aby użyć ją w GoPro, najpierw przenieś wszystkie pliki z niej na dysk komputera lub zewnętrzny, a następnie sformatuj w kamerze. 

Jeśli powyższe kroki nie pomogły, sprawdź jak kamera zachowuje się z inną kartą. Rzadko, ale zdarza się, że karta może być uszkodzona, lub nawet nieoryginalna, jeśli została zakupiona z nieoficjalnego źródła

 

Reklamacja GoPro

Jeśli jesteś pewny/a, że oprogramowanie Twojej kamery GoPro jest najnowsze, karta pamięci jest wystarczająco szybka i prawidłowo przygotowana do filmowania, a kamera w dalszym ciągu się zawiesza, tu niestety pozostaje reklamacja kamery w ramach dwuletniej gwarancji producenta. W przypadku Polski, aby zareklamować kamerę GoPro należy skontaktować tylko i wyłącznie ze swoim sprzedawcą celem jej reklamacji. Sprzedawca ma prawny obowiązek przyjąć zareklamowaną kamerę, celem jej naprawy lub wymiany na nowy, wolny od wad egzemplarz

 

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl