Autoryzowany Sklep GoPro w Polsce

do kasy suma: 0,00 zł

Dronosfera #2 - Bezpieczeństwo lotów

0
Dronosfera #2 - Bezpieczeństwo lotów

Ostatnio możemy zaobserwować większe zainteresowania dronami, nie tylko przez pasjonatów, ale także przez osoby, dla których to pierwsze zetknięcie z tego typu technologią. Często jednak rozgłos na temat dronów nasila się po wydarzeniach, które nie sprzyjają wizerunkowi operatorów dronów w Polsce. Kwestią sporną są także regulacje prawne dotyczące latania w określonych strefach.

Urząd Lotnictwa Cywilnego opublikował pewien zbiór zasad, czy raczej kodeks, którym powinien bezwzględnie kierować się operator, niezależnie od tego, czy pilotuje drona komercyjnie, czy rekreacyjnie. Jak poinformował Paweł Szymański, przedstawiciel ULC, nowe rozporządzenie dotyczące regulacji zasad korzystania z dronów na terenie Polski jest już praktycznie skończone. Pozostaje więc tylko czekać na uchwalenie go przez polityków.

Bezpieczeństwo lotów

Zbiór zasad i przepisów.
1. Lataj tylko na otwartej przestrzeni. Zawsze miej drona w zasięgu wzroku.
2. Przed rozpoczęciem latania obowiązkowo zapoznaj się z instrukcją obsługi drona.
3. Nie lataj bezpośrednio nad ludźmi, miastami i budynkami.
4. Bezwzględnie nie lataj nad lotniskami lub w ich pobliżu. Zderzenie samolotu z dronem może pociągnąć za sobą tragiczne skutki.
5. Pułap powyżej 150m jest zarezerwowany dla załogowych statków powietrznych, zachowaj ostrożność w tej strefie.
6. Warto mieć ubezpieczenie OC.
7. Szanuj prywatność innych. Zwróć uwagę na to, co fotografujesz.
8. Obowiązują Cię przepisy prawa lotniczego.
9. Nie każdy dron to zabawka, lataj z wyczuciem i głową.
10. Złamanie prawa lotniczego podlega karze nawet do 5 lat pozbawienia wolności.

To właśnie czynnik ludzki często jest elementem, który powoduje wypadki powietrzne. Producenci dronów prześcigają się we wdrażaniu technologii, które znacznie ułatwiają nie tylko lot dronem, ale także używanie go zgodnie z prawem lotniczym w danym kraju. Obecnie normą są tryby automatycznego powrotu do domu, lądowanie na podstawie obecnych koordynatów, czy informacja na temat stanu baterii.

Dodatkowo kontroler lub aplikacja informująca nas o pułapie, odległości od punktu startu czy stanie baterii stają się coraz powszechniejsze. Na przód wysuwają się oczywiście najbardziej liczące się firmy produkujące koptery. DJI wprowadził funkcjonalność,  która uniemożliwia uruchomienie silników w określonych strefach powietrznych. 3DR poszedł jeszcze o krok dalej i nawiązał współpracę z AirMap, dzięki czemu w aplikacji SOLO App będziemy mieli podgląd w czasie rzeczywistym, w jakiej dokładnie kontrolowanej strefie powietrznej się znajdujemy. Znacząco wpłynie to na poprawę bezpieczeństwa, ponieważ wiele osób nieświadomie narusza strefy kontrolowane.

Oczywiście dalej od nas będzie zależeć, czy potraktujemy ostrzeżenia poważnie, czy zbagatelizujemy je i narazimy na krzywdę postronne osoby. Warto jednak mieć przede wszystkim na uwadze bezpieczeństwo osób postronnych, ponieważ budujemy nie tylko wizerunek swój jako operatora, ale też całej społeczności osób, którym radość lub/i korzyść majątkową dostarcza filmowanie z powietrza.


źródło: latajzglowa.pl, 3dr.com, dji.com

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl